Жителька Донецької області завдяки Українському Жіночому Фонду змогла успішно побудувати бізнес із продажу домашньої пастили

Вікторія Роменська, випускниця тренінгової програми проєкту «Економічні можливості для жінок Східної України»

м. Дружківка, Донецька область

 

Назва бізнесу: Домашня пастила, “Зручні продукти”

Продукція: домашня пастила, фріпси

 

Вікторія мало що розуміла в особливостях ведення бізнесу. Та все змінилося після проходження тренінгів із розвитку бізнес-навичок від Українського Жіночого Фонду. Тепер її   смачні ідеї мають хороший попит.

 

Вікторія Роменська — людина з інвалідністю. Усі пошуки роботи були марними, адже актуальні пропозиції на ринку праці не давали необхідної гнучкості для підтримки здоров'я. Однак Вікторія і надалі шукала професійної реалізації. Зробила кілька спроб започаткувати власну справу, та вони не мали успіху.

 

“Навчання допомогло мені зрозуміти минулі помилки — чому два моїх попередніх бізнеси були абсолютно невдалими. Особливо корисним був для мене модуль, присвячений розробці бізнес-плану”, — ділиться своїми враженнями від бізнес-тренінгів учасниця.

 

Підготовка бізнес-плану давалася Вікторії нелегко. Проте із допомогою тренерок вона змогла розібратися в складних питаннях та розробити комплексну концепцію бізнесу із виготовлення та продажу домашньої пастили.

 

“Вікторія запропонувала дуже цікаву ідею, адже попит на здорове харчування постійно зростає. Як на мене, найбільша користь тренінгової програми для неї полягала в тому, що дозволила відчути себе більш впевнено та спростувала деякі міфи і упередження щодо бізнесу. Із нового для себе учасниця освоїла алгоритми фінансового планування та зрозуміла його важливість”, — зауважує бізнес-тренерка Тетяна Денщик.

 

Не менш цінними, за словами, Вікторії були консультації тренерки Юлії Гакової, яка допомогла розібратися з системою оподаткування та тонкощами започаткування мікробізнесу. Тренінги із розвитку бізнес-навичок дали кожній учасниці можливість ставити безліч питань, брати індивідуальні консультації та зрозуміти подекуди дуже специфічні нюанси введення власної справи. І в цьому їхня найбільша перевага — вважає Вікторія. 

 

А все почалося із присадибної ділянки, де жінка вирощувала фрукти та ягоди. Влітку та восени їх особливо багато. Щоб не пропадали, почала робити з них пастилу. Спочатку для себе та родини. Родичі пригощали своїх друзів та знайомих, яким натуральні солодощі дуже прийшлися до смаку. І не дивно. Адже таке концентроване фруктово-ягідне пюре, висушене при низькій температурі, зберігає усі корисні властивості та вітаміни фруктів і ягід. До того ж це неймовірно смачний продукт, який не містить додаткового цукру та є гарною альтернативою звичайним солодощам. Перевагами пастили є тривалий строк зберігання та невелика вага, її завжди зручно захопити з собою у дорогу, щоб перекусити. Її оцінять і дорослі, і діти та всі, хто дбають про своє здоров'я.

 

Особливий смак та незвичне поєднання інгредієнтів відмічають всі, хто скоштував хоча б раз ці солодощі. Ось як про це розповідає Тетяна Лугова, координаторка Центру підтримки жіночого бізнесу в м. Краматорськ: “За підсумками навчання кожна учасниця мала підготувати презентацію своєї продукції чи послуги. Вікторія зробила це блискуче. У неї одразу ж з'явились покупці. Вона змішує доволі цікаві інгредієнти і виходить неймовірно смачно! А ще — формує чудові подарункові набори, залучаючи інших випускниць нашої бізнес-школи і не тільки”. Так, дуже успішною була кооперація з Мариною Гавриленко, випускницею-підприємицею, яка займається виробництвом домашнього варення. Результатом спільних зусиль стали яскраві подарункові набори, що містили лише натуральні компоненти  — пастила, варення та трав'яний чай.  

 

Просуванню послуг та продукції через соціальні мережі був присвячений окремий модуль на бізнес-тренінгах. Опанувавши цей онлайн-інструмент, Вікторія використовує його тепер регулярно. Створила сторінки в Інстаграмі та у Фейсбуці, де можна ознайомитись із повним асортиментом її натуральних солодощів. Та жінка не зупиняється на досягнутому і постійно працює над різноманітністю та збільшенням кількості продукції. Родичі подарували їй потужну сушарку для фруктів, що робить можливим збільшення потужності виробництва. 

 

Вікторія має багато ідей та планів. Найближчі з них — розширення асортименту та, окрім пастили, виготовлення іншої корисної продукції. Якої саме — поки цієї таємниці не розкриває, але оновлений асортимент обов'язково буде представлений на її сторінках zruchni_produkty у соціальних мережах.

Вікторія щаслива, що розпочала цей бізнес, який дає можливість займатися і улюбленою справою, і самостійно корегувати робочий час та навантаження.“Найголовніше, щоб обрана справа додавала сил, зберігала здоров'я та фінансово просувала вперед”, — так заохочує вона всіх, хто роздумує над власної справою, але не наважується на це з певних причин.